קינמון, תבלין המטבח שיכול לרפא סרטן

קינמון נגד סרטן – קינמון הוא סוג עץ ירוק-עד ממשפחת העראים, הגדל במקור בסרי לנקה, באינדונזיה, בהרי האנדים, בברזיל ובמצרים.
קליפה הפנימית של מספר מינים של הקינמון משמשת כתבלין, הן בצורתה הטבעית (מקלות קינמון) והן בצורת אבקה טחונה, המשמשת בעיקר את תעשיית המזון המערבית.
החומר הפעיל בצמח הקינמון הוא אלדהיד הקרוי סינאמאלדהיד (Cinnamaldehyde) – נוזל שמנוני צהוב וצמיג בעל מסיסות נמוכה במים.

מולקולה מערכת קשרים כפולים מצומדים, ולכן היא מישורית. החומר המרוכז גורם גירוי לעור, ובכמויות גדולות עשוי להיות רעיל, אך אין לו השפעות קרצינוגניות או השפעה בריאותית לטווח ארוך.
סינאמאלדהיד מופרש מהגוף בשתן כחומצת קינמון (תוצר חמצון של האלדהיד). מפיקים את החומר על ידי זיקוק בקיטור של השמן מקליפת העץ.

אחד הסימפטומים של התקדמות מחלות הסרטן הוא תהליך הנקרא אנגיוגנזה, שם כלי הדם  חדשים נוצרים על ידי התאים הסרטניים על מנת להתפתח מהר, בכדי להתאים את ההזנה של התאים הסרטניים משום שהביקוש לחמצן של הגידול גדל, ככל שהגידול עצמו גדל.
ביקוש לחמצן גבוה גורם למצב היפוקסי אופייני בתוך הגידול, אשר מוסדר בעיקר על ידי גורם היפוקסיה(-inucible -1 HIF-1).
באופן מפתיע, אחד הסוכנים הפוטנציאליים עבור התפקיד של עצירת החיבור של התא הסרטני למערכת הדם הוא, קינמון, התבלין שזמין בבית קפה המקומי שלנו.
שני המרכיבים העיקריים של קינמון, cinnamaldehyde ו procyanidins, הוכחו בעבר כבעלי סגולות חיוניות לבריאות, כגון נוגדי חמצון, אנטי דלקתיות, פעילות נגד סוכרת. יתר על כן, תמצית קינמון (CE) הוכחה לאחרונה כבעלת פעילות אנטי-סרטנית ואנטי אנגיוגנזה גם כן.

קינמון נגד סרטן – במאמר שפורסם לאחרונה במגזין העוסק בגידולים סרטניים מהזווית המולקולארית, גילו מדענים מארה”ב כי טיפול בתמצית קינמון מובילה להפחתת הנדידה של תאי סרטן השד הפולשני ותאי סרטן השחלות, מלווה בביטוי מופחת של רמות החלבון הן ב- VEGF, HIF-והן בדיכוי משמעותי של היווצרות כלי דם המספקים תזונה לתאים הסרטניים.
מחקרים שפורסמו בנושא משנת 2002 ועד שנת 2018 מראים שהפוטנציאל האנטיקרצינוגני של תבלין הקינמון משתנה עם סוג הסרטן וגם תלוי במתחם הפעיל הניתן באופן אינדיבידואלי או בשילוב עם כמה כימיקלים או אפילו תמצית קינמון בכללותה. חלק מהרכיבים הפעילים של הקינמון מפעילים תהליכים דומים בגוף לשל תרופות אנטי סרטניות ידועות.
נכון שיש צורך בעוד מחקרים רבים אך בינתיים מהמידע המדעי הזמין, ניתן לזהות פוטנציאל טיפולי לסרטן באמצעות קינמון למגוון סוגי סרטן שונים, ביניהם: סרטן הערמונית, סרטן הדם, סרטן השד, סרטן השחלות, סרטן המעי הגס, סרטן העצם והרשימה רק ממשיכה להתארך בכל חודש וחודש. לצורך ההשוואה לכתיבת כתבה זאת השתמשנו ב7 מחקרים שהתפרסמו במחצית השנייה של 2018, זוהי דוגמא מצוינת לתאר את הבום שקורה לאחרונה בקהילה המדעית בנוגע לסגולות של הקינמון לבריאותינו ולטיפול במחלות סרטן שונות.

קינמון נגד סרטן – בנוסף ליכולות של הקינמון לעצור את ההזנה של תאים סרטניים דרך מערכת הדם שלנו ומעבר ליכולת שלו לעזור לגוף להיפטר מאותם תאים סרטניים, ישנה עוד סגולות בהם ניחן הקינמון כנגד מחלות הסרטן. מחקרים רבים בשנים האחרונות מצביעים על כך שתמצית קינמון עוזרת להקל על תופעות הלוואי הנגרמות מטיפולים כימותרפיים.